Ahhoz, hogy nap, mint nap minden Domestos termék időben a helyére kerüljön, összehangolt munkafolyamatokra és maximális precizitásra van szükség.
Azt gondolhatnánk, az áru egyszerűen csak megérkezik a gyárból a raktárba, ahol aztán arra a kiszállítást megelőzően csupán a szétválogatás és tárolás vár – a valóságban az eljárások és folyamatok ennél jóval összetettebbek.
Olvasd el cikkünket, töltsd ki a kvízt és nyerj! A részvétel a játékszabályzat automatikus elfogadását jelenti! https://goo.gl/nY1syr
Hogyan is néz ez ki a valóságban?
Először is, a gyárakból a beszállítást végző kamionok egy előre lefoglalt „időablakban” a WSZL „H” jelzésű raktárához érkeznek. A 14 500m2 alapterületű, 18000 paletta tárolására alkalmas, csaknem 100%-os kihasználtságú épület kizárólag Unilever termékeknek ad helyet. Egy átlagos napon 30-40 db kamion érkezik ide, majd végez mintegy 40-45 kiszállítást. Az operációban 60 dolgozó – 15 szellemi és 55 fizikai pozícióban – dolgozik azon, hogy az egyes munkafolyamatok gördülékenyen haladjanak.
Minden beszállítást végző kamionra szigorú azonosítási folyamatok mellett a szállítási dokumentumok alapos ellenőrzése vár. Ha ezek rendben vannak, megkezdődik a kamionok lerakodása, amely során az árul tételes, mennyiségi és minőségi átvételére is sor kerül, az esetleges eltérésekről pedig jegyzőkönyv készül.
Ezt követi a szállítmány raktárkészletre vétele, miközben a Megbízó interface üzenetben nem csupán a termékek raktárba történő érkezéséről értesül, hanem arról is, hogy feldolgozásuk folyamatban van. Az áruk először a háttértárolóba (soros állványzat) kerülnek. Ennél a folyamatnál mindig kiemelten kell figyelni a termékek együtt tárolhatóságára, hiszen nem mindegy, hogy élelmiszerről vagy illatanyagot tartalmazó áruról van szó.
Amint a megbízótól megérkeznek a megrendelésekre vonatkozó különböző utasításokat – ekkor történik a belső mozgatás a Copack területre, vagyis a termékek szortírozása és címkézése. A „manipulációt” követően az áruk ismét a háttértárolóban kapnak helyet.
A vevői rendeléseket az Unilevertől ugyancsak interface üzenet formájában kapják meg a WSZL dolgozói, majd megkezdik a feldolgozásukat, azaz, elindul a rendelések az árukiadó területre történő fizikai lekészítése. Mindeközben a komissiózó terület tárhelyeinek feltöltése is folyamatban van. A komissiózás az áruk megadott megrendelések szerinti kigyűjtését és összeválogatását jelenti, tehát ha a rendelés nem egységrakomány, a mi feladatunk a szortírozás. Egy átlagos napon 20.000-45.000 kartont komissiózunk.
A kiszállítás előtt minden lekészített rendelést tételesen ellenőriznek, ezután a szállítmány raklapjai azonosító címkét kapnak. Ha minden készen áll a kiszállításra, felvesszük a kapcsolatot a fuvarszervezéssel. Amikor megérkezik a raktárhoz a szállítást végző jármű, átesik a szükséges ellenőrzéseken, az áru felkerül a kamionra, majd plombálás után útnak indul a WSZL-től.