Beszélgetés Rimanóczy Gézával a Wavin ügyvezető igazgatójával. 

Mindenkinek joga van a tiszta és egészséges jövőhöz – ez az alapelv motiválta a Wavint abban, hogy idén részt vegyen az Iskolamosdó Felújítási Programban. Rimanóczy Géza 

a cég ügyvezető igazgatója elmondta, fontos szempont volt számukra, hogy a hátrányos helyzetű intézményeknek nyújtott támogatás érezhető és fontos pozitív változást hoz a diákok életében.

 

-A Wavin idén először partnere az Iskolamosdó Felújítási Programnak. Miért tartják fontosnak, hogy részt vegyenek ebben a programban?

-Mi a Wavinnál az egészséges, fenntartható környezetek építésének célkitűzésében találtuk meg tevékenységeink, cselekedeteink közös vezérlőelvét. Az építés meghatározó eleme annak, hogy kik vagyunk és mit csinálunk. Az építés a világunk, az építőipari piac pedig a játékterünk.

Az egészség valójában nagyon is közel áll ahhoz, amihez vállalatunk is hozzájárul: jobb beltéri levegő, biztonságos ivóvíz és csatornázás azokon a területeken, ahol ez nem alapvető. Négy kulcstényezőt határoztunk meg, amelyek mentén ezzel összhangban cselekszünk, ezek közül az egyik épp a jobb csatornázás és higiénia: mindenkinek joga van a tiszta és egészséges jövőhöz.

A programban való részvételhez ezen kívül az adta a motivációt, hogy tudjuk: hátrányos helyzetű intézmények kerülnek támogatásra – olyanok, ahol a felújításra enélkül nem lennének források. Így biztosak lehettünk benne, hogy a segítség pozitív változást hoz az adott közösség életében.

-A koronavírus-járvány sok társaságot költségtakarékosságra ösztönöz, vannak, akik a CSR-tevékenységet is visszafogják. A Wavin számára viszont a vállalati társadalmi felelősségvállalás a jelek szerint kiemelt területnek számít. Mi motiválja a Wavint ezen a területen?

-Felismertük, hogy méretünkből és tevékenységi köreinkből adódóan is a jövőt szolgáló, felelős vállalat vagyunk, amelynek kötelessége az eljövő generációkat is szolgálni. 2020-ban indítottuk el az éves adományozási programot, és az idei évet követően is folytatni fogjuk. Minden évben igyekszünk a célkitűzésünk alapjául szolgáló egyik konkrét pillér mentén találni olyan kezdeményezést, amit támogatunk. Tavaly a klímaváltozás miatti hevesebb és szélsőségesebb esőzésekből származó csapadékvíz kezeléséről indított szemléletformáló programot támogattuk a Magyar Természetvédők Szövetségével karöltve, amely együttműködés több vonalon azóta is folytatódik.

-A pandémiás helyzetben az iskolai higiénia is kiemelt figyelmet kap. Ez is motiválta az idei csatlakozásukat?

-A higiénia általánosságban olyan terület, amit fontosnak tartottunk már korábban is, a pandémia csak fokozottan ráirányította a figyelmet. Épületgépészeti csővezetékrendszereink, szennyvízelvezető és lefolyórendszereink, de még beltéri klímamegoldásaink is szolgálják ezt a szempontot. A pandémiára konkrétan vállalatcsoportunk egyéb választ adott: egyik gyártósorát 2020 márciusában műanyag arcpajzsok gyártására állította át, amelyeket szintén adományként juttatott el különböző egészségügyi intézményekbe. Itthon a Magyar Orvosi Kamara Fogorvosi Tagozatát segítettük 800 darab ilyen védőeszközzel, de jutott belőlük a Szent János Kórház Szájsebészeti Osztályának, illetve több iskolának is a pedagógusok védelmére.

-Mivel tudták segíteni ebben az évben az Iskolamosdó Felújítási Programot?

-Úgy gondoltuk, azzal segítünk, amire valóban szükség van: felajánlottunk termékeket a Programban kiválasztott iskolának, de ezúttal nem kellett a meglévő rendszert cserélni, hanem csak felújítani. Ehhez pedig a pénzadomány nyújtott segítséget, így 1 millió forintos összeggel támogattuk meg a munkálatokat.

-Az Orbia Csoport, amelynek a Wavin is része, világszerte jelen van. Más országokban is támogatnak hasonló programokat? 

-Egyes támogató kezdeményezésekről hallunk a Csoporttól, jellemzően Európán kívülről: Kolumbiában például a rászoruló családok részére építettünk ki önkéntes munkával vezetékes ivóvíz és csatornázási megoldásokat. Ecuadorban és Guatemalában pedig az Uniceffel együttműködve a járvány elleni védekezést segítettük hasonlóan, olyan területekre koncentrálva, ahol sok ember él, tanul vagy dolgozik összezsúfolva. Ezekben az esetekben termékadományokon keresztül vettünk részt.