2300 munkaóra, 10.000 km és 38 tonna alapanyag

Az évnyitóra rendre elkészültek és mostanra hivatalosan is átadásra kerültek az idei Domestos Iskolai Mosdófelújítási program által támogatott hátrányos helyzetű iskolák mellékhelyiségei. A felújítási munkák összehangolását és lebonyolítását a Market Zrt. szakemberei vállalták magukra. Az élményekről és tapasztalatokról beszélgettünk Pálffy Zsolttal, a Market Épületszerviz Kft. ügyvezető igazgatójával.

 

Egy - illetve öt - csúnyán lerobbant iskolai mellékhelyiség felújítása során mi a legnagyobb feladat? Mire kell legjobban figyelni?

Nehéz erre a kérdésre válaszolni, mert mi a Marketnél a minőség és a határidő megszállottjai vagyunk, ennek megfelelően vetettük bele magunkat ebbe a feladatba is. Az öt iskola az ország öt különböző részén található, talán ennek a leküzdése jelentette a legnagyobb kihívást azzal, hogy az iskolakezdésre készen kellett lenni, így mindent úgy kellett összeszervezni, hogy jó minőségben, kompromisszumok nélkül, határidőre befejezzük a munkát.

Mind az öt mellékhelyiség, ahogy a fotókon is láttuk, nagyon lerobbant állapotban volt. Mi jelentette a legmeghökkentőbb "élményt" a régi mosdók felmérésekor?

A képek magukért beszélnek. Volt olyan iskola, ahol a vécékben még csempeburkolat sem volt és az omladozó falak olajfestékkel voltak lefestve. Ilyen körülmények mellett nem lehet a megfelelő higiéniát biztosítani a gyerekek számára, ezekben a helységekben a hidegburkolattal ellátott fal alapfeltétel a tisztántarthatóság szempontjából. Az iskolákban tapasztalt állapotok megerősítettek bennünket a program melletti elkötelezettségünkben. Azt hiszem, nem kérdés, hogy ahhoz, hogy a kisdiákok és a tanárok is a legjobb teljesítményt hozzák ki magukból, biztosítani kell a megfelelő higiéniai feltételeket, a lehető legjobb körülményeket. Mi ezeknek a megteremtésében tudtunk most segíteni.

Került elő olyan rejtett hiba a felújítás során, amire korábban talán nem is gondoltak?

Igen, például a falazatok, a vakolatok állapota, de ez ilyen körülmények között természetes. Szerencsére mindegyik ilyen problémát sikerült időben kezelnünk, a programban részt vevő kollégák profin reagáltak és korrigáltak.

Mennyire tudták figyelembe venni az iskola képviselőinek, az iskolaigazgatóknak a véleményét? 

 Ahhoz, hogy dolgozni tudjunk, fontos volt elnyernünk a támogatásukat, amennyire lehetett természetesen figyelembe vettük a véleményüket és ez nem jelentett problémát, mert közös érdekünk volt a siker. Azt gondolom, hogy nem csak nekünk, de nekik is jó élmény marad ez az együttműködés, nekünk sokat jelentett a kedvességük, az odafigyelésük.
Az iskolák az ország öt különböző pontján találhatóak. Mennyire volt nehéz a logisztika a felújítás során?

A Market Magyarország egyik piacvezető, professzionális magasépítő cégcsoportja, az ország szinte minden pontján egyszerre dolgozunk, így ezt a munkát is így kezeltük le, csak kicsiben. A támogatók által biztosított anyagok a megfelelő időben megérkeztek a helyszínekre és a szakembereink is éppen ott voltak, hogy azokat beépítsék, ez ilyen egyszerű. Persze ehhez a programszervezők, az anyagbeszállító támogatók és a kollégáim, különösen a Market részéről a projektet vezető Becsei Bernadett áldozatos munkájára volt szükség.

Nemcsak a saját  dolgozóik, hanem a támogatók, Magyarország legnagyobb építőipari alapanyag gyártó és forgalmazó cégeinek összefogása is a Market feladata volt. Önök választották ki a felhasználandó alapanyagokat?

Együttműködésünk példás volt a beszállítókkal, akiknek a munkáját összefogtuk a projekt során. Az alapanyagok tekintetében minimális választási lehetőségünk volt, azok már adottak voltak, ennek ellenére mind látványban, mind minőségben értéket sikerült teremteni.

Vegyünk néhány adatot. Hány ember, hány munkaórát dolgozott a projekten és hány kilométert tettek meg összesen a Domestos Iskolai Mosdófelújítási program megvalósítása során? Mennyi alapanyag fogyott?

45 kolléga 2.300 munkaórát dolgozott ezen a projekten, 10.000 kilométert utaztunk
és 38 tonna anyag került beépítésre az öt iskolában.

Ön szerint mennyire "kötelessége" egy a Markethez hasonló óriás cégnek a társadalmi felelősségvállalás?

Nagymértékben. Mi, a Marketnél építeni szeretünk és hiszünk abban, hogy amit építünk az hatással van az emberek életére, gondolkodására, arra a képre, ahogyan környezetünket vagy a világot látják. A közösség, a sport, a kultúra, a felzárkóztatás a céljaink között szerepel immár 20 éve. A Market minden évben több mozgalmat és eseményt támogat, nem csak szervezeteket segítünk, hanem magánembereknek, családoknak is nyújtunk támogatást. A támogatottak között szerepel a Bátor Tábor, vidéki óvodák és iskolák, ahol játszótereket és sportpályákat újítottunk fel. Hasonló saját programunk az antigraffiti kommandó is, mely egy több évig tartó karitatív program volt és Budapest kiemelt épületeinek az ingyenes graffitimentesítését végeztük az önkormányzatokkal együttműködve.

A Market számára mit jelentett a program? Mennyire érintették meg önöket a korábbi a rossz körülmények, amelyek közé a gyerekek kényszerültek, akár az átadás utáni öröm a diákok és tanárok arcán?

Sokat jelent ma is, mert tudjuk, hogy szükség volt ránk és a felajánlott szakmai segítségünk és munkánk a legjobb módon hasznosult. Ez a program azért is értékes, mert biztosított a társadalmi háttere is, elég, ha csak arra gondolunk, hogy milyen sokan vásároltak Domestos terméket, hogy támogassák a programot és milyen sokan vettek részt az iskolákat támogató szavazáson is. Amit itt létrehoztunk, az nem csupán szaniter és járólap, hanem nagyon sok ember közös akarata és segítő szándéka. Ez a projekt egy olyan jelkép, melyről a gyerekeknek, tanároknak, az iskolában dolgozóknak és a résztvevőknek is az összefogás és a segítő hozzáállás fontossága jut majd mindig eszébe.