A Domestos idei kampánya 5 iskolában tesz lehetővé teljes mosdófelújítást

2015 óta immár harmadik alkalommal hirdette meg az Unilever a Domestos akciót, amellyel hátrányos helyzetű vidéki általános iskolák mosdóinak fejújítását teszi lehetővé. A felhívás az előző évekhez hasonlóan ismét nagy sikerrel zárult, és közel 13 millió forint gyűlt össze, így szeptembertől 5 iskola fogadhatja majd új, tisztaságtól ragyogó mosdókkal a gyerekeket.

 

A Domestos gyártója harmadik alkalommal hirdetett pályázatot olyan hátrányos helyzetű vidéki iskoláknak, amelyekben az elavult mosdók állapota miatt a megfelelő higiéniai feltételek nem adottak a gyerekek számára. Az akcióra jelentkező iskolákra 2017. március eleje és május vége között bárki szavazhatott a Domestos honlapján, és megjelölhette, hogy szerinte melyik tanintézményben lenne a leginkább szükség a mosdók rendbetételére. A kampány ideje alatt közben minden értékesített Domestos árából 5 forint került abba a „jótékonysági kasszába”, amiből az Unilever a támogató partnerek segítségével a mosdófelújításokat majd finanszírozza. A voksolás során kialakult sorrend alapján az összegyűlt pénzből és a támogatói felajánlásokból idén szeptemberre felújíthatja a mosdóit

         a hajdúszováti Diószegi Lajos Általános Iskola;

         a pilisi Gubányi Károly Általános Iskola;

         az Olaszi Általános Iskola;

         a csabacsűdi Trefort Ágoston Általános Iskola;

         és a bagamér-kokadi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola is.

A Domestos támogatását minden évben építőipari cégek egészítik ki különböző építési eszközökkel és segédanyagokkal. A Nők Lapja Café pedig második éve “fogad örökbe” egy iskolát, ahol csapatépítés keretén belül a szerkesztőség munkatársai is segítenek a munkálatokban. Idén először a Magyar Gyáriparosok Országos Szövetsége is csatlakozott a programhoz. Adományuk egy teljes intézmény felújításának munkadíját fedezi. Így végül összesen 5 tanintézmény tisztasági helyiségei újulhatnak meg idén, és ezzel mintegy 1000 kisdiák számára válik sokkal kellemesebbé az iskolai mosdók használata. Az előző két akcióval együtt így már összesen közel 2000 gyermek iskolai higiéniai körülményein javított a program 2015 óta. 

Az összegyűlt adományból a nyári szünetben kezdődhetnek el az iskolákban a felújítások, amiről az Unilever és a legnagyobb támogatók képviselői közös sajtótájékoztatón számoltak be június 14-én a médiának. A sajtóeseményen bemutatásra került az Emberi Erőforrások Minisztériuma, és a Klebersberg Központ közreműködésével megvalósult „Domestos Tegyünk együtt az iskolai mosdók higiéniájáért!” elnevezésű akció részletei.

Az eseményt Aranyi László, az Unilever Magyarország Kft. tisztítószerek kategória menedzsere nyitotta meg, aki beszédében rámutatott arra, hogy „szükség van arra, hogy felhívjuk a figyelmet az iskolai mosdók higiéniájának fontosságára és egyben aktív szerepet is vállaljunk az iskolák fejlesztésében és a gyerekek higiéniai nevelésében.”

Ezt követően Gulyás Gergely, az Országgyűlés törvényalkotásért felelős alelnöke üdvözölte a kezdeményezést, amely az állami és magán szektor pozitív együttműködését példázza: amely a helyi közösség, az önkormányzat, a központi kormányzat és a magyar gazdaság vállalati szereplői, illetve a média olyan példaértékű összefogása, amely során képesek helyes célokat kijelölni, így hatékonyan tudják javítani a fiatalok higiéniai körülményeit.

Pácsonyi Daniella, a Nők Lapja Café főszerkesztője beszédében kiemelte, hogy az a feladatuk, hogy megtalálják azokat a történeteket ezekben az iskolákban, amelyekben nem iskolák, vagy törött csempék és nem működő csapok, hanem dobogó lelkek és ezek a lelkek általában a tanárok, diákok, akiknek a történetein keresztül fel tudjuk ismerni, hogy hol tudnak segítséget nyújtani nekik. 

Az NLC kiadója, a Centrál Médiacsoport Zrt. is részt vállal a programból, és idén – akárcsak tavaly – a mosdófelújítások anyagi támogatása mellett, a vállalat munkatársai önkéntes munkával segítenek a hajdúszováti Diószegi Lajos Általános Iskola iskolának a mosdók felújításában.

Mészáros Szilvia PR osztályvezető, az iskolák számára különféle építési segédanyagokat felajánló Mapei Kft. képviselőjeként elmondta, hogy a tavalyi évi sikeres támogatás után, örömmel csatlakoztak idén is a programhoz, mivel nagyon fontos számukra a segítségnyújtás, különösen kedves számukra, hogy ebben a programban a gyerekek életkörülményeinek javítása van a középpontban.

A mosdók korszerűsítéséhez nélkülözhetetlen öblítőtartályokkal támogatta az akciót a Geberit Kft., melynek műszaki- és marketingosztály vezetője, Molnár Sándor arról tájékoztatta a jelenlévőket, hogy csatlakozásuknak az oka a programhoz, hogy a nemzetközi CSR tevékenységüket a hazai környezetben is megvalósítsák és felhívják a figyelmet a környezettudatosságra, főként a víztakarékosságra, amivel a megújuló iskolák kisdiákjai is találkozhatnak, a víztakarékos öblítőrendszereken keresztül.

Ezt követően a Bagamér – Kokad Általános Iskola és Alapfokú Mvészeti Iskola mosdófelújításának költségeit teljes egészében magára vállaló Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége képviseletében megjelenő Wimmer István elmondta, hogy nagy örömükre szolgál, hogy idén csatlakozhattak a programhoz, hiszen úgy látják, hogy az oktatás az egyik legfontosabb kérdés a társadalmi ügyek között, ezzel megalapozva a jövő generációinak boldogulását, így az iskolai mosdók felújítása kiemelten fontos része az oktatási intézmények jobbá tételében.

A hazánkban 2015 tavaszától indult program során eddig összesen a Domestos eladásaiból több mint 37,8 millió forint folyt be öt forintonként a vásárlók jóvoltából, ami nem csupán fontos hozzájárulás ahhoz, hogy enyhítse a hátrányos helyzetű iskolák higiéniai gondjait, de a mosdófelújításon keresztül felhívja a pedagógusok és a szülők figyelmét az iskolai illemhelyek tisztaságának fontosságára, és helyes higiénés szokások elsajátítására ösztönzi a gyerekeket.

A program segítségével az elmúlt két évben több mint 1000 gyerek iskolai higiéniai körülményein sikerült így javítani, amire az Unilever nagyon büszke. Az Unilever célja, hogy minél több embernek segítsen higiénés szokásaik javításában, globális szinten is kiemelt figyelmet fordít a higiénés feltételek javítására. A szegényes higiéniai körülmények, a biztonságos ivóvíz hiánya és a nem megfelelő közegészségügyi viszonyok világszerte több mint 2,5 milliárd embert érintenek. A vállalat számos  tisztítószer és kozmetikum gyártójaként elkötelezetten áll ki az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) 17 globális célja mellett, amelyekkel a szervezet 2030-ra megszüntetné a mélyszegénységet, visszaszorítaná a társadalmi egyenlőtlenségeket, valamint megállítaná a klímaváltozást. 

Az ENSZ megfelelő higiénia biztosítására vonatkozó célkitűzésével egybehangzóan az Unilever azt vallja, hogy mindenki számára hozzáférést kell biztosítani a biztonságos ivóvízhez, az alapvető közegészségügyi ellátáshoz és higiéniás körülményekhez, így Domestos márkáján keresztül azt a vállalást tette, hogy 2020-ig világszerte 25 millió ember számára javítja a WC-használat körülményeit. A fejlődő országokban ezt részben mosdók telepítésével, máshol felújításával, fertőtlenítésével érik el.